Meie vastuvõtvaks organisatsiooniks Kamerunis on IPAD (Institute of Practical Accounts and Database), mille eesmärgiks on pakkuda praktilisi koolitusi eelkõige raamatupidamise, ettevõtluse ja IT vallas. Mõnes mõttes nagu Eestis erinevad koolituskeskused/rahvaülikoolid, mis pakuvad erinevaid kursuseid ja koolitusi, mis ei ole küll otseselt ühegi kraadiga seotud, aga praktilised ja kasulikud kogu eluks ning annavad reaalseid oskusi ja teadmisi liialt teoreetiliste (ülikooli)õpingute kõrvale. Projekti tutvustust lugedes olin väga elevil, sest tundus innovaatiline lahendus ja hea idee tööpuuduse vähendamiseks ja kohalike inimeste ettevõtlikuse arendamiseks.
Reaalsuses kohale jõudes oli üllatus suur, kui esimest jalutuskäiku tehes avastasime et sarnaseid instituute on linnas mitukümmend! Eks mõneti mõistetav, sest tegu siiski ülikoolilinnaga kus õpihimulisi noori hulgaliselt, aga teisalt andis märku ka äärmiselt küllastatud turusituatsioonist.
Fun Fact! Kuulsin, et sellised instituudid on Aafrikas väga levinud praktika ja tihti on nende omanikeks ülikooli õppejõud, kes seeläbi päris kopsaka portsu raha kokku ajavad, sest “pole küll ametlikult kohustuslik, aga muidu sa ilmselt ainet läbi ei saa kui sa minu instituudis lisakursuseid ei võta” on levinud lähenemine. Vähemasti meie organisatsiooni juht reaalselt paistab olevat võtnud missiooniks pigem osalejate praktiliste oskuste arendamise ja ei paista olevat motiveeritud pelgalt frangimärkidest silme ees.
Meie organisatsioon alustas tegevust entusiastlikult aastake tagasi, aga varasemalt mainitud poliitilised pinged ja akadeemilise kooliaasta tühistamine tõi kaasa selle et oktoobris innukalt avatud kursused tuli juba novembris kinni panna, sest haridusasutused lõpetasid streikide tõttu töö.
Nüüd, 2017. aasta suvel on esimene aeg mil haridusega seotud organisatsioonid taas vaikselt uksi paotavad ja kursuseid tasapisi välja kuulutavad. Sealhulgas ka meie 🙂
Suveprogrammis on kaks peamist kursust:
– Raamatupidamine (käsitsi, Excelis ja kohalikke SAGE programme kasutades)
– Erinevad arvutiprogrammid (MS Word, Excel, Powerpoint, Publisher) ja WordPress kodulehe disainiks
Et hindadest veidi aimu saada, siis kumbki kestab kaks kuud ja maksab orienteeruvalt 46€, lisaks registreerimistasu 7.5€
Lisaks on tasuta kursuseks mu tandempartneri läbiviidav Saksa keel ja kultuur ning oktoobris ilmselt viib läbi teine tandempartner läbi Disainimõtlemine lühikursust.
Lisaks on meil erinevad lühiworkshopid iga paari nädala tagant, mida läbi viime – alates sotsiaalmeediast ja turundusest kuni projekti- ja personalijuhtimiseni. See on hästi lahe, et me kõik kolm eurooplast oleme mõnes mõttes sarnase taustaga – värskelt ärikooli magistriõpingutest, aga erinevate spetsialiseerumistega ja üsna tugeva reaalse töökogemusega. Nii et Teresal on palju kogemust raamatupidamises, Helena töötab disainimõtlemise konsultandina ja mina ettevõtluse taustaga.
Kuigi vahel tundub, et organisatsiooni töö ei ole niivõrd “päästame maailma” ja rohujuure tasandil kui eelnevalt arvasin või eeldasin, siis tegelikult olen hästi rahul! Toetades intelligentseid ja entusiastlike aktivistide oma potentsiaali realiseerimisel, on areng ja sealt kasvavad tulemused ehk seda võimsamadki.
Enamik minu tegevusala tegevusi (nt kursuste ja workshoppide läbiviimine, kodulehe loomine, sotsiaalmeedia haldamine, projektide kirjutamine jms) on väga sarnased sellega mida olen palju eelnevalt teinud. Esimestel nädalatel kui peamiselt organisatsiooni online presence töö fookuses oli, tundus olukord meenutavat TÄPSELT viimast praktikat Tallinna vanalinna investeerimisfirmas.. ainult, et täispuitpõrandate ja kõrgete lagede ja kontsaklõbina asemel on mul pahatihti porised varbavahed ja kontor ehitusjärgus hoones.
Täpsemalt aga meie tegemistest juba õige pea.. 🙂 PS; meie FB lehekülg saab praegu päris korralikku vatti kui viis inimest korraga uuendusi teevad – aga kes tahab rohkem kursis olla ja kohati meist (pool)piinlikke pilte avastada, siis https://www.facebook.com/IPADBuea/
Lisa kommentaar